1. INNLEDNING
Dette kjøpet er regulert av den nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Med forbrukerkjøp menes her salg av vare til forbruker som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, og når selgeren opptrer i næringsvirksomhet med salg av varer over internett. Kontrakten er utarbeidet og anbefalt brukt av Forbrukerombudet.
Forbrukerkjøp over Internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettsloven og ehandelsloven, og disse lovene gir forbrukerufravikelige rettigheter. Vilkårene i kontrakten skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter forhandelen. Selgeren kan velge å tilby kjøperen bedre vilkår enn det som fremgår av disse salgsbetingelsene.
I tilfeller hvor kontrakten ikke direkte gir løsningen på en problemstilling, må kontraktenutfylles med relevante lovbestemmelser.
2. AVTALEN
Avtalen mellom kjøper og selger består av opplysningene selgeren gir om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken (herunder blant annet opplysninger om varens art, mengde, kvalitet, andre egenskaper, pris og leveringsbetingelser), eventuell direktekorrespondanse mellom partene (for eksempel e-post) samt disse salgsbetingelsene.
Ved motstrid mellom opplysningene selgeren har gitt om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken, direkte korrespondanse mellom partene og vilkårene i salgsbetingelsene, går direkte korrespondanse mellom partene og opplysningene gitt i bestillingsløsningen foran salgsbetingelsene, så fremt det ikke strider mot bindende lovgivning.
3. PARTENE
SELGER
- Firmanavn: Bokby.net v/Bergøya Bok Røvik
- Kontaktadresse: Hovedgata 50, Tvedestrand
- Postadresse: c/o Bokhuset Tvedestrand, Hovedgata 50, 4900 Tvedestrand
- E-post: post@bokby.net
- Telefonnummer: 404 53 604
- Organisasjonsnummer: 997 102 002
Kjøper er den person som foretar bestillingen.
4. PRISER
Prisene, som er oppgitt i nettbutikken, inkluderer evt. merverdiavgift.
Opplysninger om de totale kostnadene kjøperen skal betale, inklusive alle avgifter innenlands (merverdiavgift, toll, og lignende) og leveringskostnader (frakt, porto, fakturagebyr, emballasje med videre) samt spesifisering av de enkelte elementene i totalprisen, gis i bestillingsløsningen før bestilling er foretatt. (Vareleveranser til Svalbard eller Jan Mayen skal selges uten tillegg av merverdiavgift.) Ordrer sendt utenlands kan bli påført ekstra nasjonal avgift ved utlevering. Denne avgiften blir ikke beregnet ved ordreinnleggelse.
5. AVTALEINNGÅELSE
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperens bestilling er mottatt av selgeren.
En part er likevel ikke bundet av avtalen hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.
6. ORDREBEKREFTELSE
Når selgeren har mottatt kjøperens bestilling, skal selgeren uten ugrunnet opphold bekrefte ordren ved å sende en ordrebekreftelse til kjøperen.
Det anbefales at kjøperen kontrollerer at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til antall, varetype, pris osv. Er det ikke samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen, bør kjøperen ta kontakt med selger så snart som mulig.
7. BETALING
Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.
Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestillingen.
Ved betaling med kredittkort, vil lov om kredittkjøp m.m. komme til anvendelse.
Tilbyr selgeren etterfakturering, skal fakturaen til kjøperen utstedes ved forsendelse av varen. Forfallsfristen skal settes til minimum 7 dager fra kjøperen mottar forsendelsen.
Har selgeren særskilt behov for å kreve forskuddsbetaling fra kjøperen, for eksempel ved tilvirkningskjøp, kan selgeren kreve dette.
Kjøpere under 18 år kan kun betale direkte ved selgerens levering av varen eller ved utlevering av varen ved postoppkrav.
8. LEVERING M.V.
Levering av varen fra selgeren til kjøperen skjer på den måte, på det sted og til det tidspunkt som er angitt i bestillingsløsningen i nettbutikken.
Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen til kjøper innen rimelig tid og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Skal selgeren sørge for at varen blir sendt til kjøperen, plikter han å få varen fraktet til bestemmelsesstedet på egnet måte og på vanlige vilkår for slik transport. Bestemmelsesstedet er hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.
9. RISIKOEN FOR VAREN
Risikoen for varen går over på kjøperen når tingen er overtatt av kjøperen i henhold til avtalen. Hvis leveringstiden er kommet og kjøperen unnlater å overta en vare som er stilt til hans eller hennes rådighet etter avtalen, har kjøperen likevel risikoen for tap eller skade som skyldes egenskaper ved varen selv.
10. ANGRERETT
Kjøperen kan angre kjøpet av varen etter angrerettslovens bestemmelser. Angrerett innebærer at kjøperen uten grunn kan returnere varen til selgeren selv om det ikke er noen mangel ved den og selv om den ikke er levert.
Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager etter at varen, de foreskrevne opplysninger om angreretten og angrerettsskjema er mottatt. Mottar kjøperen angreskjema og de nødvendige opplysningene på et senere tidspunkt enn ved levering av varen, begynner angrefristen å løpe fra den dagen kjøperen mottar angrerettsskjema og opplysningene. Har kjøperen ikke mottatt tilstrekkelig informasjon eller angrerettsskjema, vil angrefristen likevel gå ut 3 måneder etter at varen er mottatt. Dersom kjøperen ikke har fått informasjon om angrerett i det hele tatt, vil fristen være 1 år.
Meldingen fra kjøper til selger om bruk av angreretten bør av bevishensyn være skriftlig (angrerettsskjema, e-post, telefaks eller brev), og den må inneholde opplysninger om hvordan kjøperen vil returnere varen til selgeren.
Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren innen rimelig tid. Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale hele kjøpesummen til kjøperen innen 14 dager fra den dag selgeren mottar varen eller henteseddel eller varen er stilt til selgerens rådighet. Selgeren kan ikke fastsette gebyrer for kjøperens bruk av angreretten, men selgeren kan kreve at kjøperen skal betale kostnadene for returforsendelsen.
Kjøperen kan undersøke produktet før han eller hun angrer på kjøpet. Varen må likevel kunne leveres tilbake til selgeren i tilnærmet samme stand og mengde som den var i da kjøperen mottok den. Kjøperen bør sende varen tilbake til selgeren i originalemballasjen hvis dette er mulig.
Kjøperen kan ikke angre på kjøp av varer som forringes raskt, varer som etter sin art ikke kan tilbakeleveres, eller på lyd- og bildeopptak (herunder CDer, DVDer) eller datamaskinprogrammer hvor forseglingen er brutt. Det sistnevnte unntaket gjelder kun dersom selger klart og tydelig har opplyst om vilkårene for bortfall av angreretten på forseglingen.
11. UNDERSØKELSE AV VAREN
Når kjøperen mottar varen, anbefales det at han eller hun i rimelig utstrekning undersøker om den er i samsvar med bestillingen, om den har blitt skadet under transporten eller om den ellers har mangler.
Hvis varen ikke samsvarer med bestillingen eller har mangler, må kjøperen melde fra til selgeren ved reklamasjon jf. kontraktens punkt 12.
12. REKLAMASJON VED MANGEL OG FRIST FOR Å MELDE KRAV VED FORSINKELSE
Dersom det foreligger en mangel ved varen, må kjøperen innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen.
Fristen kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må likevel skje senest to år etter at kjøperen overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lengre, er reklamasjonsfristen fem år.
Ved forsinkelse må krav rettes selger innen rimelig tid etter at leveringstiden er kommet og varen ikke er levert.
Dersom varen er betalt med kredittkort, kan kjøperen også velge å reklamere og sende krav direkte til kredittyter (kredittkortselskapet).
Meldingen til selgeren eller kredittyter bør være skriftlig (e-post, telefaks eller brev).
13. KJØPERENS RETTIGHETER VED FORSINKELSE
Dersom selgeren ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 5 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og kreve erstatning fra selgeren.
OPPFYLLELSE
Dersom selgeren ikke leverer varen på leveringstidspunktet, kan kjøperen fastholde kjøpet og sette en rimelig tileggsfrist for oppfyllelse fra selgeren. Kjøperen kan likevel ikke kreve oppfyllelse dersom det foreligger en hindring som selgeren ikke kan overvinne eller dersom oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for selgeren at det står i vesentlig misforhold til kjøperens interesse i at selgeren oppfyller. Faller vanskene bort innen rimelig tid, kan forbrukeren kreve oppfyllelse.
HEVING
Kjøperen kan heve avtalen med selgeren dersom forsinkelsen er vesentlig eller hvis selgeren ikke leverer varen innen den tilleggsfristen for oppfyllelse som kjøperen har fastsatt. Kjøperen kan likevel ikke heve avtalen mens tilleggsfristen løper, med mindre selgeren har sagt at han eller hun ikke vil oppfylle innen fristen.
ERSTATTNING
Kjøperen kan videre kreve erstatning for tap han eller hun lider som følge av forsinkelsen fra selgerens side jf. forbrukerkjøpslovens § 24.
Kjøperen må melde krav til selgeren ved reklamasjon jf. denne kontraktens punkt 11.
14. KJØPERENS RETTIGHETER VED MANGEL
Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og erstatning fra selgeren.
RETTING ELLER OMLEVERING
Dersom varen har en mangel, kan kjøperen kreve at selgeren retter mangelen eller omleverer tilsvarende vare. Selgeren kan motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader.
Selgeren skal foreta rettingen eller omleveringen innen rimelig tid. Retting eller omlevering skal foretas uten kostnad for kjøperen, uten risiko for at kjøperen ikke får dekket sine utlegg og uten vesentlig ulempe for kjøperen. Selgeren kan ikke foreta mer enn to forsøk på retting eller omlevering for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere forsøk er rimelig.
Selv om kjøperen verken krever retting eller omlevering, kan selgeren tilby retting eller omlevering dersom dette skjer uten opphold. Dersom selgeren sørger for slik retting eller omlevering, kan kjøperen ikke kreve prisavslag eller heving.
PRISAVSLAG
Dersom mangelen ikke rettes eller omleveres, kan kjøperen kreve forholdsmessig prisavslag.
HEVING
I stedet for prisavslag kan kjøperen heve avtalen, unntatt når mangelen er uvesentlig.
ERSTATNING
Kjøperen kan også kreve erstatning for økonomisk tap han eller hun lider som følge av at varen har en mangel jf. forbrukerkjøpslovens § 33.
Kjøperen må melde krav til selgeren ved reklamasjon jf denne kontraktens punkt 12. Reglene om reklamasjon gjelder i tillegg til, og uavhengig av, reglene om angrerett og eventuelle garantier stilt av selger.
15. SELGERENS RETTIGHETER VED KJØPERENS MISLIGHOLD
Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 10 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelseav avtalen, kreve avtalen hevet samt erstatning fra kjøperen. Selgeren kan også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og gebyr ved ikkeforskuddsbetalte uavhentede varer.
OPPFYLLELSE
Dersom kjøperen ikke betaler, kan selgeren fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen (oppfyllelse). Er varen ikke levert, taper selgeren sinrett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet.
HEVING
Ved vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøper, kan selgeren heve avtalen. Selgeren kan likevel ikke heve etter at kjøpesummen er betalt.
Selgeren kan også heve kjøpet dersom kjøperen ikke betaler innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse som selgeren har fastsatt. Selgeren kan likevel ikke heve mens tilleggsfristen løper, med mindre kjøperen har sagt at han eller hun ikke vil betale.
ERSTATNING
Selgeren kan kreve erstatning fra kjøperen for økonomisk tap han eller hun lider som følge av kontraktsbrudd fra kjøperens side jf. forbrukerkjøpslovens § 46.
RENTER VED FORSINKET BETALING/INKASSOGEBYR
Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selgeren kreve renter av kjøpesummen etter lov om renter ved forsinket betaling. Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso, og kjøperen kan da bli holdt ansvarlig for gebyrer etter lov om inkassovirksomhet og annen inndrivning av forfalte pengekrav.
GEBYR VED UAVHENTEDE IKKE-FORSKUDDSBETALTE VARER
Dersom kjøperen unnlater å hente ubetalte varer, kan selgeren belaste kjøper med et gebyr på kr 50 + frakt tur/retur. Gebyret skal maksimalt dekke selgerens faktiske utlegg for å levere varen til kjøperen. Et slikt gebyr kan ikke belastes kjøpere under 18 år.
16. GARANTI
Garanti som gis av selgeren eller produsenten, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de rettighetene kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 13 og 14.
17. PERSONOPPLYSNINGER
Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Personopplysningene til kjøper under 15 år kan ikke innhentes med mindre selgeren har samtykke fra foreldre eller foresatte. Kjøperens personopplysninger skal kun utleveres til andre hvis det er nødvendig for at selgeren skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle.
Selgeren kan kun innhente kjøperens personnummer dersom det er saklig behov for sikker identifisering og slik innhenting er nødvendig.
Hvis selgeren vil benytte kjøperens personopplysninger til andre formål, for eksempel til å sende kjøperen reklame eller informasjon ut over det som er nødvendig for å få gjennomført avtalen, må selgeren innhente kjøperens samtykke ved avtaleinngåelsen. Selgeren må gi kjøperen informasjon om hva personopplysningene skal brukes til og om hvem som skal bruke personopplysningene. Kjøperens samtykke må være frivillig og avgis ved en aktiv handling, for eksempel ved avkrysning.
Kjøperen skal enkelt kunne kontakte selgeren, for eksempel pr telefon eller e-post dersom han eller hun har spørsmål om selgerens bruk av personopplysninger eller hvis han eller hun ønsker at selgeren sletter eller endrer personopplysningene.
18. KONFLIKTLØSNING
Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Kjøperen kan ta kontakt med Forbrukerrådet for å få bistand i en eventuell tvist med selger. Dersom minnelig løsning ikke oppnås etter megling i Forbrukerrådet, kan partene skriftlig begjære at Forbrukerrådet fremmer tvisten for Forbrukertvistutvalget. Vedtak av Forbrukertvistutvalget er rettskraftig fire uker etter forkynning. Før vedtaket er rettskraftig, kan partene, ved innsendelse av stevning til Forbrukertvistutvalget, bringe vedtaket inn for tingretten.
Eventuelle spørsmål sendes post@bokby.net
Personvern og GDPR
Personvern er viktig for både våre kunder og oss i Bokby.net. Vi er opptatt av å beskytte og respektere ditt personvern. All vår innsamling og bruk av personopplysninger er underlagt norsk personvernlovgivning.
Vår nettbutikk som er levert av Shop123 etter mai 2018 vil være tilpasset i henhold til GDPR og den nye personvernlovgivningen fra EU.
Vår kontaktinformasjon
Firma: Bokby.net v/Bergøya Bok Røvik med org.nr.: NO977102002MVA
Adresse: Hovedgata 50, 4900 Tvedestrand
Personvernombud: Jarmo Røvik
Din sikkerhet betyr mye for oss
Vi følger gjeldende regelverk for informasjonsinnhenting og personvern. Denne personvernerklæringen viser hvordan vi samler inn og bruker informasjon om ditt besøk i vår nettbutikk.
Ved at du fortsetter å bruke vår nettbutikk, forutsetter vi at du samtykker til det vi her opplyser om personvern, inkludert informasjon om cookies, på denne siden.
Personopplysninger er opplysninger som kan knyttes til enkeltperson. Det kan være navn, bilde, telefonnummer eller lignende. Du har selv rett til å bestemme over disse opplysningene. Vi har ansvar for behandlingen av personopplysninger som er lagret hos oss. Vi synes det er viktig at du vet hvilke opplysninger vi innhenter, og hva vi gjør for å ivareta ditt personvern.
Nedenfor ser du hvilken informasjon vi samler inn og bruker, hvorfor og hvordan vi innhenter den og hvordan vi beskytter den.
Personopplysninger vi bruker i nettbutikken kan deles opp i to kategorier:
«Personopplysninger»
Ditt navn, mobilnummer, din adresse, leveringsadresse (hvis annen enn adresse) og e-post.
«Tekniske Personopplysninger»
IP-adresse (Remote Address), nettleser-type (Agent) og hvilken side du kom fra (Referrer), språk-innstillinger. Det kan hende at vi tidvis også benytter løsninger fra Google og Facebook til bevegelsessporing, annonsering og statistikk. Se også punktet «eksterne lenker» nederst på denne siden.
Hvorfor samles disse opplysningene inn, og hva brukes de til?
«Personopplysningene» er nødvendig for å kunne sende din bestilling til riktig leveringsadresse og kontakte deg hvis det skulle være behov. Vi er også pålagt å oppbevare informasjonen i forbindelse med regnskapsføring, avgifter og eventuell garanti-/returhåndtering. Denne historikken slettes ikke da vi er pliktet til å ta vare på den i forhold til regnskapslovverket.
De «Tekniske Personopplysningene» bruker vi til statistikk og for å bedre vår markedsføring. For eksempel vil vi kunne se hvilke reklame-kampanjer som gir oss mest besøk. For eksempel: Med Tekniske Personopplysninger kan vi se at ditt besøk kom fra vår Facebook-annonse, og ikke vår Google-annonse. Dette hjelper oss i å lettere kunne finne personer som kan være interessert i våre produkter og tjenester.
En del teknisk info om dine bevegelser og din nettleser brukes i statistikk og annonsering, men lagres ikke i bestillingen i vår nettbutikk. Du finner mer informasjon om hvordan Tekniske Personopplysninger brukes, lenger nede på denne siden.
Kort oppsummert
I nettbutikkens bestillingssystem lagres altså følgende data:
- Kontaktinformasjon –navn, adresse, leveringsadresse, e-postadresse, telefonnummer
- Kjøpsoversikt – informasjon om kjøpet du gjør (varer og tidspunkt).
- Informasjon om din datamaskin: IP-adresse (Remote Address), nettleser-type (Agent) og hvilken side du kom fra (Referrer)
Dine rettigheter
Din trygghet betyr mye for oss. Vi innhenter derfor kun den informasjon som er nødvendig for at du skal kunne fullføre et kjøp hos oss, og den tekniske info som gir oss info om hvilket nettsted du kom fra, eventuelt hvilken annonse som gjorde at du fant oss.
Hos oss må du ikke registrere brukernavn og passord i nettbutikken for å kunne handle. Dette har vi gjort for å øke din sikkerhet og for at du skal slippe å registrere enda et brukernavn og passord på internett.
Din rett til å «bli glemt» eller anonymisert
Vi vil, på din forespørsel, kunne anonymisere denne informasjonen i vår nettbutikk-database, dersom du ønsker vi skal gjøre dette. Du må da kontakte oss om dette. Merk at vi kan IKKE anonymisere eller slette den type informasjon som er nødvendig for at vi skal ivareta våre regnskapsplikter, som nevnt ovenfor.
Betalingsløsning
Nettbutikken lagrer ikke personnummer eller kortnummer – dette er noe som i såfall skjer i betalingsløsningen direkte. Behov for dette kan variere alt etter hvilken type betalingstype du har valgt ved betaling. Det vil i betalingsvinduet fremkomme tydelig personvernerklæring som gjelder for den betalingsmetoden du velger og som driftes av vår underleverandør av betalingstjenesten.
Vår nettbutikk benytter betalingsløsning fra Nets Easy med bruk av debet- eller kredittkort, Vipps, PayPal eller betale senere med faktura.
Det kan være at vår betalingsleverandører krever at du registrerer en brukerprofil i deres systemer, for at du skal kunne betale med kort, delbetaling eller fakturabetaling. Dette er i noen tilfeller nødvendig for at selskapet skal kunne gjøre kredittsjekk, og for å forenkle din kjøpsprosess neste gang du besøker nettbutikken.
Kryptering
Vi håndterer dine personopplysninger på en sikker måte. Informasjonen som flyter mellom din datamaskin / mobiltelefon og vår nettbutikk, krypteres over HTTPS / SSL (Secure Sockets Layer). Dette gir beskyttelse mot avlytting og mellomleddsangrep.
Vår nettbutikk benytter cookies / informasjonskapsler
Hva er cookies og hva brukes de til?
Slik som de fleste nettbutikker benytter også vi en type cookies/informasjonskapsler (session cookies) i vår nettbutikk. En cookie kan ikke skade datamaskinen din.
Vi lagrer ikke din person-informasjon i cookies, men kun et id-nummer med format "2tkg7u8kag8hke0ssaom8llj21". En slik cookie muliggjør at handlekurven "husker" hva du er i ferd med å kjøpe, og for eksempel muliggjør chattefunksjon og tilsvarende. De fleste moderne nettlesere (Google Chrome, Firefox, Edge, Safari, Opera, osv.) er innstilt til å akseptere cookies automatisk, men du kan selv velge å endre innstillingene slik at cookies ikke blir akseptert. Merk at uten støtte for slike cookies vil ikke vår nettbutikk fungere optimalt.
Tredjeparts informasjonskapsler
Alt etter hvilke funksjoner som finnes på siden kan tredjeparts informasjonskapsler også være tilgjengelig. Disse kan være Google AdWords kapsler for å vise relevant reklame.
Vår nettbutikk er levert av Shop123
Vi bruker Google Analytics med id UA-59791884-1. Analytics er installert på alle sider i nettbutikken og gir oss statistikk, analyse og rapporter om aktiviteten i nettbutikken. Dette gjør det også enklere for oss å knytte nettbutikken opp til annonse-systemet Google Adwords
Vi og våre samarbeidspartnere (for eksempel Facebook og Google) sporer gjerne annonser for at vi skal vite hvilke annonser du har sett på internett og hvilke produkter du har sett på hos oss, for å kunne tilpasse butikken etter dine interesser og vise deg relevante annonser når du går ut på internett igjen.
Sosiale mediers informasjonskapsler kan være i bruk på vår nettbutikk. Se lenker nedenfor.
Som en viktig del av arbeidet med å lage et brukervennlig nettsted, ser vi også på brukermønsteret til deg som besøker nettstedet, gjerne gjennom bruk av for eksempel Google Analytics og Facebook Pixel. Dette er statistikkverktøy som logger informasjon som f.eks. IP-adresser, hvilken type nettleser man bruker på våre sider, bredbåndleverandører (ISP), operativsystemer, dato og tid for besøk, hvor lenge besøket varer, hvilke nettsteder brukerne kommer fra, samt hvor mange som besøker ulike sider.
Informasjonen vi samler kan vi bruke til å analysere trender, slik at vi kan gjøre nettsidene våre bedre for deg som besøker oss på nett. Denne informasjonen lagres og behandles i Google og Facebook sine systemer og ikke direkte i vår nettbutikk.
Personopplysninger til tredjepart
Vi selger eller leverer ikke personopplysninger til tredjepart, og vi bytter eller videreformidler heller ikke slik informasjon med tredjepart. Dersom vår nettbutikk i fremtiden blir solgt eller overført til ny eier, vil ny eier overta det videre personvernansvaret for de data som beskrives på denne siden.
Eksterne lenker
- Facebook Les mer om deres cookies og deres personvern-policy
- Google og Youtube Les mer om deres cookies og deres personvern-policy
- Google Analytics personvern-policy